Trowback Thursday Nr.1

2 maj - 6 maj 2017

Tisdag den 2 maj reste jag, Filippa och Felicia till London, vi bodde i Paddington på ett hostel. Vi var väldigt trötta dag 1 så det blev bara primark sen gå och lägga sig.

3 maj, dag 2 - Vi började dagen med att äta frukost sedan tog vi en promenad i Hyde Park till Primark för att lämna tillbaka kläder, vilket är väldigt smart då deras storlekar skiftar väldigt. Sen åkte vi vidare till Notting hill där vi hittade massa små gulliga affärer, åkte vidare in till "stan" så att säga där vi gick till M&M och Bootz.

4 maj, dag 3 - Åkte vi till Camden och besökte deras fantastiska marknad, Camden var extremt turistig och var fullt i folk, vilket inte riktigt var vad vi var ute efter men vi hitta en mycket underbar affär i kaoset, The British Boot Company, om man älskar Martens och vill vara med om en upplevelse så ska du ta dig tid att gå in och fråga dom. Vi var där i 1 timme minst och 2/3 köpte skor som var mycket dyrare än vi hade råd med, men jag har aldrig varit nöjdare. Vi gick sedan längs Regent's canal mot Primrose Hill satte. Vi avslutade kvällen på pubben på samma gata som stället vi bodde på The Mitre Lancaster.

5 maj, dag 4 - Var dagen vi gjorde de riktigt turistiga saker som att se Big Ben och london eye. Sedan vidare till Victoria's sectet och Primark (då alltså för tredje gången) den här gången för att köpa matchande pyjamaser för att resa hem i dagen därpå. Men vi tyckte att vi inte gått ut något ordentligt och ville fira ordentligt våran sista kväll, så vi åkte till favorit platsen Notting Hill där vi hitta The Portobello Gold, puben som förändra våra liv. Vet låter överdrivet men WOW. Men innan jag kommer dit, så började vi med att äta, vi tyckte det var mysigt så vi tänkte vi stannar ett tag. Ja, en drink ledde snabbt till 13 och en öl ledde snabbt till 10 var av en i gruppen, jag inte dricker öl. Vi träffade lokala rock/punk sångaren i Pink Cigar, som var ... speciell, träffade bartenders, olika stammisar och svenskan som bodde ovanpå pubben. Baren skulle ha stängt halv 12, vi gick därifrån över 2 och anledningen till varför de hade öppet så länge? Jo, för att alla stammisar hörde av sig till de andra stammisarna och folk kom in på puben och letade efter svenskarna. Efter puben följde 2/3 med på efterfest hos några stammisar, men eftersom jag skulle köra hem efter flygresan dagen därpå bestämde mig för att avstå så jag kunde sova, eftersom jag inte rest runt i London själv gick jag naturligt vis vilse, men kom tillslut till hotellet vid 3. De andra två rulla in vid 7, kl 11 skulle vi ha checkat up ifrån hotellet.

Sista dagen 6 maj- var i stort sett frukost och ta oss till flygplatsen dagen, då kompisarna försökte överleva.

En fantastisk resa var det och så fort vi kom hem pratade vi på att åka tillbaka.

dag 1

Dag 2

Frukost på the Swan

Hyde Park

Marbel Arch

Notting Hill, och ja det är "den" dörren intill låg sovernir butiken.

Dag 3

Marknaden.

Mittemot denna pub hittar du The English Boot Company

English Boot Company

Regent's Canal

Primrose hill

Dag 4

Big Ben och London Eye

The Portobello Gold

Sångaren i Pink Cigar

Dag 5

Puss o kram London, ses snart igen!